Έρευνα ανταγωνισμού: Για να έχετε εσείς τον έλεγχο

Έρευνα ανταγωνισμού: Για να έχετε εσείς τον έλεγχο

Σε έναν κόσμο όπου πλέον η αγορά τα έχει όλα και τα παρέχει παντού, είναι σχεδόν σίγουρο –για να μην πούμε απολύτως βέβαιο– ότι το δικό σας προϊόν δεν είναι μοναδικό. Έχει πολλά αδέρφια, πολλούς σωσίες και πολλούς μιμητές. Δηλαδή, έχει ανταγωνιστές. Και αυτό ποτέ δεν είναι μειονέκτημα αν, πρώτα, το παραδεχθούμε και, μετά, το μελετήσουμε. Τι σημαίνει αυτό; Ο καλύτερος τόπος για να προηγηθείτε του ανταγωνιστή σας είναι να τον γνωρίσετε. Και το marketing, ευτυχώς, διαθέτει πλέον πολλά εργαλεία, ψηφιακά και μη, που θα σας λύσουν τα χέρια. 

Ο καλύτερος τόπος για να προηγηθείτε του ανταγωνιστή σας είναι να τον γνωρίσετε.

Για να είστε πάντα ένα βήμα μπροστά

Η έρευνα ανταγωνισμού είναι, μαζί με την έρευνα αγοράς, ένα πολύτιμο εργαλείο για να χτίσει κάθε επιχείρηση τα στέρεα βήματά της. Δεν νοείται ανάπτυξη εταιρικής στρατηγικής χωρίς τη γνώση του κοινού στο οποίο απευθύνεστε, αλλά και χωρίς την ανάλυση του ανταγωνισμού με τον οποίο έρχεστε αντιμέτωποι καθημερινά. Η καταγραφή, η μελέτη και ανάλυση του ανταγωνισμού είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για:

  • να βρείτε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του δικού σας προϊόντος
  • να αποκτήσετε το δικό σας μερίδιο στην αγορά
  • να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στην κλίμακα του ανταγωνισμού
  • να διασφαλίσετε τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας
  • να υπερσκελίσετε εγκαίρως τυχόν εμπόδια
  • να βελτιώσετε τις αδυναμίες ή τις ελλείψεις σας
  • να εντοπίσετε και να εκμεταλλευθείτε τα δικά σας δυνατά σημεία
  • να κάνετε τις απειλές ευκαιρίες

Όλα αυτά δεν είναι ούτε ωραία λόγια ούτε θεωρίες «να ΄χαμε να λέγαμε»… Είναι ένα σύνολο κινήσεων και παραμέτρων που μπορούν  να σας κάνουν leader. Γνωρίζοντας κάθε στιγμή τα χαρακτηριστικά των ανταγωνιστών, μπορούμε να προβλέπουμε τις κινήσεις τους, να επανασχεδιάζουμε τις δικές μας και να βελτιώνουμε διαρκώς το προϊόν ή τις υπηρεσίες μας, δίνοντάς του θέση πρωταγωνιστική.

Τα εργαλεία

Στις μέρες μας τα εργαλεία που διαθέτει το digital marketing  είναι πολλά, είναι αδιάψευστα και είναι στα χέρια μας. Όλα τα κανάλια επικοινωνίας που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση για την ανάπτυξή της μας παρέχουν στοιχεία για τον τρόπο που χτίζουν οι ανταγωνιστές μας τη δική τους στρατηγική. Οι μηχανές αναζήτησης αλλά και τα social media μπορούν να μας δώσουν πολλά και χρήσιμα στοιχεία για τις πωλήσεις των ανταγωνιστών μας, την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού στις διαφημιστικές τους καμπάνιες, τη λειτουργικότητα και την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων τους, τη δημοφιλία των social media που χρησιμοποιούν, τις διαφημίσεις που «τρέχουν». Η αναζήτηση στο διαδίκτυο με λέξεις-κλειδιά, η πρόσβαση στο Library που μας δίνουν σχεδόν όλα τα social media, αλλά και πιο εξειδικευμένα εργαλεία ανάλυσης ανταγωνισμού (άλλα δωρεάν και άλλα όχι) μπορούν  να σκιαγραφήσουν το προφίλ των ανταγωνιστών μας και να μας δώσουν τη δυνατότητα να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*